Sztuka robienia zakupów – zakupy jako element zdrowego stylu życia. Dieta na co dzień.

Sztuka robienia zakupów

Sekrety Diety > Czytelnia > Artykuły > Sztuka robienia zakupów
Zdrowy styl życia to dobra dieta i aktywność fizyczna każdego dnia. To co jemy wpływa na nasze zdrowie. A to co kupimy w osiedlowym sklepiku, supermarkecie czy też na bazarze bez wątpienia trafi na nasz talerz. Co zrobić żeby wybory w sklepie pomogły nam w utrzymaniu zdrowej diety?

Nie róbmy zakupów na głodniaka

Dietetyczne zakupy
 
Po pierwsze nie chodźmy na zakupy głodni, pomoże nam to uniknąć kupna wielu zbędnych, wysokokalorycznych produktów, na które stracimy pierwotną ochotę, gdy tylko zjemy posiłek. Te nadprogramowe łakocie, jeżeli mamy silną wolę, bezużytecznie będą leżeć na półce w spiżarce lub co częstsze, gdy silnej woli nam zabraknie, poszerzą nas w biodrach i zaprzepaszczą dietę.


 
Aby nie kupować zbędnych rzeczy, warto przed wyjściem z domu dokładnie zaplanować zakupy. Najlepszym sposobem jest sporządzenie szczegółowej listy, dzięki której nie zapomnimy o kupnie czegoś ważnego i unikniemy wielu pokus czyhających w sklepie.

Warzywa dużo ważą

 
Jeżeli idąc na zakupy nie zabraliśmy auta zaplanujmy wizytę w supermarkecie z głową. Jako pierwsze do koszyka włóżmy produkty jakich nie może zabraknąć w naszej kuchni. Jeżeli dbamy o zdrowie jako pierwszy odwiedźmy dział z warzywami, dzięki temu nie pominiemy ich usprawiedliwiając się, że zabrakło nam ręki albo dbamy o kręgosłup.

Raczej spacer niż przejażdżka

 
Codzienne poranne kupno świeżych bułek to idealny pretekst do zwiększenia aktywności fizycznej. Jeżeli tylko mamy taką możliwość wybierzmy się rano szybkim marszem na spacer, dzięki któremu spalimy dodatkowe kilokalorie jeszcze przed pracą. Możemy również wybrać się na większe zakupy na piechotę. Wystarczy, że zabierzemy ze sobą wygodne buty, plecak i zwykłe zakupy staną się dodatkową dzienną gimnastyką.

Wybór jest ważny

Zakupy z dietetykiem
 
Zwracajmy uwagę na produkty, które kupujemy. Warto wybierać produkty dobrej jakości. Niejednokrotnie ich wyższa cena jest uzasadniona. Jeżeli w sklepie zauważymy wyjątkowo tani ser żółty możemy podejrzewać, że oprócz mleka znajdziemy w nim olej, w zbyt tanich wędlinach drogie mięso zamieniono na tani tłuszcz lub wodę z dodatkami.

 
Biorąc do ręki jakikolwiek produkt warto zwrócić uwagę na jego datę przydatności do spożycia. Jedzenie przeterminowane, nawet jeżeli nie spowoduje zatrucia, jest uboższe w witaminy, antyoksydanty, czy też jak w przypadku jogurtów zawiera mniej żywych bakterii probiotycznych.

 
Coraz częściej producenci na opakowaniach podają obszerny spis wartości odżywczych produktu. Warto zapoznawać się z nimi i wybierać produkty, w których znajdziemy mniej tłuszczu, cukrów prostych czy też soli. Jeżeli to możliwe wybierzmy produkt bez konserwantów, z naturalnymi barwnikami.

Urozmaicenie

 
W diecie ważne jest duże zróżnicowanie. Dobrze jest jeżeli nie zamykamy naszego codziennego menu w kilkunastu potrawach. Poszukiwanie nowych smaków polepszy nasze zdrowie, dlatego raz na jakiś czas zaryzykujmy kupno zupełnie nowego, nie znanego nam jeszcze produktu. Być może znajdzie się on na stale w naszym menu.

Sezonowość

 
W naszym klimacie rodzime owoce i warzywa charakteryzują się sezonowością. Pomimo tego, coraz częściej możemy kupować dowolne produkty przez cały rok. Pamiętajmy, że kupno truskawek w sezonie to niższa cena, lepszy smak, ale także więcej witamin. Z drugiej jednak strony wzbogacenie zimowego menu w produkty z importu urozmaici nasz talerz.
Dietetyk Warszawa




Sekrety Diety - poradnia dietetyczna
Koszykowa 59 lok.35, Warszawa
tel. 505-441-521
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody zablokuj cookies w swojej przeglądarce.
kowalewski & słabik