Sekrety Diety - Odchudzanie w wieku dojrzewania

Pytanie do dietetyka

Sekrety Diety > Czytelnia > Pytanie do dietetyka > Odchudzanie w wieku dojrzewania

Odchudzanie w wieku dojrzewania

 
Czy odchudzanie w wieku dojrzewania jest zdrowe i jakie odchudzanie jest najlepsze dla nastolatki? Czy chudnięcie może być objawem choroby? Dlaczego należy jeść 5 posiłków dziennie?


Joanna


 
W wieku dojrzewania ważne jest, aby dostarczać organizmowi wszystkich potrzebnych do prawidłowego rozwoju i wzrostu składników pokarmowych, tj. białka, węglowodanów, tłuszczów, witamin i składników mineralnych. Należy unikać produktów wysokoprzetworzonych, dań typu fast-food, słodkich napojów gazowanych, słodyczy i słonych przekąsek, bo dostarczają one organizmowi tzw. "pustych kalorii", a więc oprócz dużej kaloryczności jaką posiadają, brak w nich wartości odżywczych. Zachęcam do jedzenia 4-5 posiłków w ciągu dnia, zamiast tradycyjnych trzech. Oczywiście muszą to być posiłki o mniejszej kaloryczności, lecz częstsze. Dzięki temu w przerwach między posiłkami nie będziemy odczuwać głodu przy zmniejszonych racjach pokarmowych. Zbyt duże przerwy w posiłkach powodują, że odczuwamy głód, a nasz organizm broni się przed tym, więc owocuje to odkładaniem tkanki tłuszczowej "na wszelki wypadek". Do swojej diety warto też wprowadzić duże ilości świeżych warzyw i owoców, które są niskokaloryczne, ale posiadają cenne składniki, o których pisałam wyżej. Ponadto polecam zamienić biały chleb na pełnoziarnisty, pić dużo wody mineralnej i przede wszystkim postawić na aktywność fizyczną, do której z pewnością zachęca wiosenna aura.

dietetyk: Karolina Jaworska


Potrzebujesz skutecznej diety?

Odpowiedzi na pytania internautów

Dietetyk Warszawa




Sekrety Diety - poradnia dietetyczna
Koszykowa 59 lok.35, Warszawa
tel. 505-441-521
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody zablokuj cookies w swojej przeglądarce.
kowalewski & słabik