Sekrety Diety - mango - wymiennik owocowy

Mango - wymiennik owocowy - 50kcal

Talerz porcji 50kcal
Album Kolorowych Wymienników to niezastąpione narzędzie podczas stosowania diety odchudzającej, które w obrazowy sposób prezentuje kaloryczność wielu produktów spożywczych.

Średnica każdego prezentowanego na zdjęciach talerza wynosi 20cm - jest to typowy "talerz śniadaniowy", zaś sfotografowane szklanki to typowe naczynia o pojemności 250ml.

Zdjęcie porcji - 50kcal

mango 50kcal

Opis porcji ze zdjęcia - wymiennik

kaloryczność: 50 kcal
masa: 75g
miara domowa: 1/3 sztuki
prozdrowotność: prozdrowotność 3 prozdrowotność 3 prozdrowotność 3 prozdrowotność 3 prozdrowotność 3 
Mango należy do rodziny nanerczowatych i jest typowo tropikalnym gatunkiem, którego ojczyzną są Indie. Oprócz Indii eksporterem tych owoców są również Brazylia, Filipiny i Meksyk.

Owoc mango jest owocem pestkowym o zróżnicowanej masie zależnej od odmiany, jego waga i rozmiary mogą dochodzić nawet do 2kg i 25cm długości. W Polsce jednak popularniejsze są mniejsze gatunki.

Ma jajowaty lub nerkowaty kształt, pokryte jest niejadalną woskowatą skórką o barwie zielonożółtej, pomarańczowej lub czerwono fioletowej. Miąższ mango charakteryzuje się intensywnym aromatem, dużą soczystością i miękkością, jest słodko-kwaskowaty, o lekkim zapachu żywicznym, barwy białej lub częściej pomarańczowożółtej.

Mango zawiera dużo węglowodanów (głównie fruktozy i glukozy), składników mineralnych (m.in. dużo potasu i wapnia) oraz witamin (C, B, i beta-karotenu). Jest to najbogatsze źródło beta-karotenu wśród owoców.

Mango zaliczane jest do najpopularniejszych owoców tropikalnych i jest wyjątkowo wszechstronnie wykorzystywane. Jego atrakcyjne walory smakowe sprawiają, że jest szczególnie cenione jako owoc spożywany na surowo w formie deserów, napojów, dań słodkich, słonych, elementów dekoracyjnych.

Surowy owoc obiera się ze skórki i kroi w plastry równolegle do pestki. Mango lepiej smakuje lekko schłodzone przed spożyciem. W przetwórstwie wykorzystywane jest jako surowiec główny lub dodatkowy do produkcji przetworów słodkich (owoce konserwowe, kandyzowane, soki, dżemy, kompoty, produkty mleczne) oraz słonych (marynaty, sałatki, sosy korzenne).

Autor: Katarzyna Cymmer
Dietetyk Warszawa




Sekrety Diety - poradnia dietetyczna
Koszykowa 59 lok.35, Warszawa
tel. 505-441-521
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody zablokuj cookies w swojej przeglądarce.
kowalewski & słabik