Sekrety Diety - tamarillo - wymiennik owocowy

Tamarillo - wymiennik owocowy - 50kcal

Talerz porcji 50kcal
Album Kolorowych Wymienników to niezastąpione narzędzie podczas stosowania diety odchudzającej, które w obrazowy sposób prezentuje kaloryczność wielu produktów spożywczych.

Średnica każdego prezentowanego na zdjęciach talerza wynosi 20cm - jest to typowy "talerz śniadaniowy", zaś sfotografowane szklanki to typowe naczynia o pojemności 250ml.

Zdjęcie porcji - 50kcal

tamarillo - wymiennik  50kcal

Opis porcji ze zdjęcia - wymiennik

kaloryczność: 50 kcal
masa: 125g
miara domowa: 1 i 1/2 sztuki
prozdrowotność: prozdrowotność 4 prozdrowotność 4 prozdrowotność 4 prozdrowotność 4 prozdrowotność 4 
Tamarillo – co to takiego? Bywa nazywane pomidorem drzewiastym, zgrabką burakowatą czy bardziej wyrafinowanie - cyfomandrą grubolistną. Należy do rodziny psiankowatych, podobnie jak papryka czy pomidor, jest to jednak nieduży owoc tropikalny. Kształtem przypomina czerwonobrązowe jajko. Osiąga wielkość od 2 do 8 cm. Pochodzi z krajów Ameryki Południowej, główne miejsca uprawy to Chile, Peru, Brazylia i Boliwia, ale również Nowa Zelandia. Drzewa tamarillo rosną do 3 metrów w klimacie subtropikalnym.

Miąższ w przekroju wygląda podobnie jak pomidor. Ma piękny kolor i prezentuje się bardzo ciekawie na talerzu. Jest delikatny w smaku, dlatego lepiej go dodawać do owocowych sałatek niż zjadać solo. Co prawda o smakach i gustach się nie dyskutuje, ale według mnie smakuje podobnie do czarnych porzeczek (środek z pestkami), zaś reszta owocu jak melon. W środku posiada dużą ilość nasionek o słodko-gorzkim smaku. Na półkach polskich sklepów gości stosunkowo niedługo, należy do owoców jeszcze nie do końca odkrytych i poznanych. Jednak tamarillo to ciekawa alternatywa i dodatek do naszego menu. Świetnie nadaje się do przeróżnych sałatek (nie tylko owocowych), dżemów, mięs czy soków. Doskonałe do spożycia są w wersji świeżej. Wtedy należy sparzyć wrzątkiem gorzką skórkę.

Owoc prawie w całości składa się z wody, bo aż 85%. Reszta składników to węglowodany (sacharoza, glukoza i fruktoza), białka i tłuszcze roślinne. Zawiera sporo potasu i witaminy E, C i z grupy B. Ze względu na niedużą kaloryczność polecany jest osobom będącym na diecie, lubiącym nowinki spożywcze, chętnym do odkrywania ciekawych, egzotycznych smaków.


Autor: Małgorzata Kabat
Dietetyk Warszawa




Sekrety Diety - poradnia dietetyczna
Koszykowa 59 lok.35, Warszawa
tel. 505-441-521
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody zablokuj cookies w swojej przeglądarce.
kowalewski & słabik