Sekrety Diety - seler korzeniowy - wymiennik warzywny

Seler korzeniowy - wymiennik warzywny - 50kcal

Talerz porcji 50kcal
Album Kolorowych Wymienników to niezastąpione narzędzie podczas stosowania diety odchudzającej, które w obrazowy sposób prezentuje kaloryczność wielu produktów spożywczych.

Średnica każdego prezentowanego na zdjęciach talerza wynosi 20cm - jest to typowy "talerz śniadaniowy", zaś sfotografowane szklanki to typowe naczynia o pojemności 250ml.

Zdjęcie porcji - 50kcal

seler korzeniowy 50kcal

Opis porcji ze zdjęcia - wymiennik

kaloryczność: 50 kcal
masa: 240g
miara domowa: 1/2 sztuki
prozdrowotność: prozdrowotność 5 prozdrowotność 5 prozdrowotność 5 prozdrowotność 5 prozdrowotność 5 
Seler – od wieków symbol zwycięstwa i sławy wojennej. Starożytni Grecy wykorzystywali go jako środek na reumatyzm, bóle stawów i wysokie ciśnienie. Obecnie mówi się o właściwościach selera zwiększającego potencję, działającego witalizująco na oziębłość płciową oraz będącego naturalnym afrodyzjakiem. Dostępny u nas przez cały rok. Dlaczego warto po niego sięgnąć?

Ma właściwości oczyszczające i odtruwające organizm. Działa moczopędnie, przez co chroni przed powstawaniem kamieni nerkowych i przed reumatyzmem. Działa jak antidotum na bóle stawów. Jest doskonałym warzywem odchudzającym. Jest niskokaloryczny (połówka dużego selera korzeniowego to tylko 50 kcal). Przyspiesza przemianę materii i ułatwia trawienie. Usuwa szkodliwe produkty metabolizmu.

Zawiera duże ilości witamin i składników mineralnych. Bogaty jest w witaminę C, K, E, B, beta – karoten, fosfor, wapń, magnez, cynk i żelazo. Cynk korzystnie wpływa na stan skóry, na poziom jej nawilżenia, aksamitność i zdrowy kolor.

Przeciwdziała procesom starzenia i zmianom degeneracyjnym. Koi nerwy i działa antydepresyjnie. Już za czasów Hipokrates był podawany ludziom na uspokojenie. Ostry smak selera wynika z dużej zawartości olejków lotnych, które również wykazują działanie lecznicze. Co ciekawe, w kuchni może zastępować z powodzeniem sól w wielu różnych daniach, m.in. zupach. Seler usprawnia pracę serca i obniża ciśnienie tętnicze krwi. Polecany jest osobom po przebytych zawałach i w okresie rekonwalescencji po chorobach.

Seler jest ogólnodostępny i polecany wszystkim, szczególnie niejadkom, gdyż wykazuje działanie pobudzające apetyt. Osoby z alergią powinny na niego uważać, bo może wykazywać działanie uczulające.


Autor: Małgorzata Kabat


Polecamy dietetyczne przepisy:
Dietetyk Warszawa




Sekrety Diety - poradnia dietetyczna
Koszykowa 59 lok.35, Warszawa
tel. 505-441-521
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody zablokuj cookies w swojej przeglądarce.
kowalewski & słabik