Sekrety Diety - seler naciowy - wymiennik warzywny

Seler naciowy - wymiennik warzywny - 50kcal

Talerz porcji 50kcal
Album Kolorowych Wymienników to niezastąpione narzędzie podczas stosowania diety odchudzającej, które w obrazowy sposób prezentuje kaloryczność wielu produktów spożywczych.

Średnica każdego prezentowanego na zdjęciach talerza wynosi 20cm - jest to typowy "talerz śniadaniowy", zaś sfotografowane szklanki to typowe naczynia o pojemności 250ml.

Zdjęcie porcji - 50kcal

Seler naciowy - wymiennik  50kcal

Opis porcji ze zdjęcia - wymiennik

kaloryczność: 50 kcal
masa: 380g
miara domowa: 9 łodyżek
prozdrowotność: prozdrowotność 5 prozdrowotność 5 prozdrowotność 5 prozdrowotność 5 prozdrowotność 5 
Jest to najmłodsza odmiana selera. Dawniej uważany był za roślinę magiczną, a dla mężczyzn był naturalnym afrodyzjakiem. Obecnie w Hollywood uważany jest za „warzywo gwiazd” i stanowi niezbędny składnik wszelkich diet odchudzających. Amerykańskie gwiazdy jedzą go na przekąskę pokrojonego w słupki, przez co nie traci cennych witamin, jak też w postaci soków. Taki napój w połączeniu z marchwią czy jabłkiem, wyciśnięty w sokowirówce i wypity z samego rana jest eliksirem młodości dodającym sił witalnych i urody.

Seler zawiera ponad 86 cennych substancji mineralnych i witamin. Na szczególną uwagę zasługuje duża zawartość witaminy C, która dwukrotnie przewyższa jej ilość w owocach cytrusowych. Jest spokrewniony z pietruszką, a warzywa te królują jeśli chodzi o tę witaminę. Występuje w nim również kompleks witamin z grupy B. Ponadto zawiera dużo fosforu – budulca kości i zębów. Na podkreślenie zasługuje również duża ilość potasu, magnezu i wapnia. Już za czasów Hipokratesa używany był jako środek kojący nerwy. Obecnie wiemy, że odpowiadają za to olejki eteryczne mające działanie uspokajające. Dawniej w Chinach seler naciowy wykorzystywano do redukcji wysokiego ciśnienia krwi. Seler wykazuje działanie moczopędne, więc polecany jest szczególnie osobom z kamicą nerkową.

Jeśli się odchudzasz koniecznie wprowadź to warzywo do swojego jadłospisu. Jest niskokaloryczny i posiada niski indeks glikemiczny. 9 łodyżek selera to zaledwie 50kcal! Pobudza przemianę materii i pracę jelit. Redukuje niestrawności i wzdęcia. Uwaga! U niektórych osób może pobudzać również apetyt.


Źródła:
K. Świetlikowska: Surowce spożywcze pochodzenia roślinnego, SGGW, Warszawa, 2008

Autor: Małgorzata Kabat


Polecamy dietetyczne przepisy:
Dietetyk Warszawa




Sekrety Diety - poradnia dietetyczna
Koszykowa 59 lok.35, Warszawa
tel. 505-441-521
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody zablokuj cookies w swojej przeglądarce.
kowalewski & słabik